Cookies op deze website
Met cookies houden we informatie bij over je bezoek. We verzamelen deze informatie om de gebruikservaring te verbeteren. We meten het effect van advertenties via Google. Je kunt je toestemming altijd weer intrekken.
Met Makkelijk Lezen is voor alle kinderen tussen 8 en 12 jaar die lezen moeilijk vinden. Voor kinderen die dyslexie of concentratieproblemen hebben. En ook voor kinderen die slechthorend zijn of een taalachterstand hebben.
Als je dyslexie hebt, is een boek lezen soms een uitdaging. Gelukkig helpt de Bibliotheek om lezen leuk te maken!
Lezen en luisteren tegelijk! Ruim 80 boeken van AVI-start tot AVI-plus.
Lezen is leuk. Maar voor kinderen met een leesbeperking is lezen vooral moeilijk. Superboek helpt je daarbij! Bij Superboek vind je de meest actuele titels in gesproken vorm, in braille of Jumboletter voor alle leeftijden.
Op deze site vind je boeken met weetjes – strips – spannende of grappige verhalen – graphic novels – moppen – theaterleesboeken – luisterboeken – speciale ‘makkelijk-lezen’ boeken.
Geniet je van mooie boeken maar wordt lezen moeilijker? Er zijn veel oplossingen op maat mogelijk. Meestal kun je deze gewoon lenen in je eigen bibliotheek.
Met de Digitale Voorleestas lees je samen een digitaal prentenboek en doe je daarna leuke zing- en praatspelletjes. Samen lezen was nog nooit zo leuk!